Monday, 17 January 2011

Lebih baik tak ADD!!!

Apsal ek? Aku cukup sakit ati bila tengok gambar bini dia kat facebook. Uhh...bukannya lawa sangat pun, lawa lagi aku...(hehehe...perasan) tp betul apa !!


Sepatutnya aku tak add dia kat facebook tu. Tapi nk buat macam mana kan. Dah jumpa...so bila dia request nk add aku, aku terus accept jer laaa... (masa tu sekadar nk tanya khabar dan lain2....tak ingat pun mende2 cenggini akan berlaku)

Skang ni, setiap kali dia posting gambar family dia, aku macam sakit ati jer. Tambah lagi bila tengok gambar bini dia... fuh....dh la gemuk. Out of fesyen plak tu.

Dan setiap kali dia komen tentang gambar2 cun aku kat facebook, nk jer aku balas begini “itulah, dulu saya ni buruk dipandangan mata awak, skang awak dh jumpa yang lawa ke?” tapi tak sampai ati lah plak kan....

Kenapa yer aku bersikap begini. Setiap kali nampak gambar isterinya, aku akan mencebikkan bibir.. Dalam hati “huh..padan muka, pilih punya pilih, terpilih buah nangka busyuk...” kahkahkah...


Rasanya dia sakit ati tak tengok gambar laki aku? Hahaha...

Hermmm.... itulah penangan facebook. Boleh menemukan insan yang lama terpisah. Terkadang boleh menyambung semula hubungan yang putus. Tapi dalam bab ni...ermmmm.... lebih baik tak ‘add’ kan !!!! 



KOMEN PENULIS : Siapalah kita untuk membentuk perjalanan sebuah kehidupan.  Kita hanya mampu merancang dan berdoa, tetapi Allah yang menentukan segalanya. Ada  hikmah disebalik semua ketentuan yang tersurat dan tersirat !!!


No comments:

Post a Comment

[close]